• Profilaktyka żywieniowa przeciw nowotworom

    Profilaktyka żywieniowa przeciw nowotworom

    Rehabilitacja medyczna zajmuje się nie tylko usprawnianiem pooperacyjnym w ortopedii czy sporcie, rekonwalescencją neurologiczną po udarach mózgu, bólami i chorobami kręgosłupa czy szeregiem innych popularnych medialnie dysfunkcji życiowych. Tak naprawdę jest obecna w każdej dziedzinie i dziale medycyny, w której pacjent potrzebuje pomocy, w tym także w różnych etapach leczenia onkologicznego. Dlatego w ogólnej profilaktyce zdrowego trybu życia, warto także nawiązywać do tej właśnie problematyki.

    Styl życia, w tym m.in. odżywianie, mają niemały wpływ na tempo rozwijania się pierwszych komórek nowotworowych. Brak zrównoważonej I ZRÓŻNICOWANEJ diety potrafi negatywnie odbijać się nie tylko na naszej codzienności, ale w dłuższej perspektywie predysponuje nas do większej zachorowalności na raka. Czego zatem powinniśmy unikać w nadmiarze? Oto krótka lista produktów oraz ich składowych, których systematyczne NADMIERNE spożywanie wpycha nas w grupę osób zagrożonych zachorowaniem na choroby nowotworowe:

    – BIAŁY CUKIER I MĄKA

    – NASYCONE I CZĘŚCIOWO NASYCONE OLEJE: SŁONECZNIKOWE, SOJOWE, ROŚLINNE

    – CZERWONE MIĘSO (tłuszcze zwierzęce)

    – PRODUKTY Z DŁUGIM TERMINEM PRZYDATNOŚCI DO SPOŻYCIA (zawierające konserwanty, np. benzoesan sodu E 211)

     

    KUPUJ PRODUKTY:

    – JAK NAJMNIEJ PRZETWORZONE

    – OWOCE, WARZYWA Z NATURALNYCH UPRAW (BEZ PESTYCYDÓW)

    – KASZE, WARZYWA STRĄCZKOWE, NASIONA, ORZECHY

    – PRODUKTY ZBOŻOWE

    – RYBY I OWOCE MORZA

     

    Poniżej lista przykładowych produktów, dzięki którym możemy pomóc sobie w zróżnicowaniu diety i zabezpieczyć się przed monotonią, która może nam zaszkodzić:

    płatki owsiane, rodzynki, orzechy, otręby, pestki słonecznika i dyni, olej ryżowy lub palmowy do smażenia, masło naturalne klarowane, cukier trzcinowy, świeże i suszone owoce, sery białe tłuste i półtłuste, ser owcze i kozie, sól potasowa, jodowana, morska, kasze:gryczana, jaglana, jęczmienna, pęczak, kus-kus, dżemy, powidła, konfitury, pieczywo: żytnie lub na zakwasie, razowe, wieloziarniste, kawa zbożowa naturalna, groch, fasola, soczewica, mąka: razowa, żytnia, kukurydziana, gryczana
    Pamiętajmy, że zdrowe żywienie pomoże nam minimalizować ryzyko zachorowań nie tylko na raka, ale także na szereg innych chorób, które rozwijają się łatwiej,  gdy ciało jest coraz bardziej osłabiane. Dzięki odpowiedniemu podejściu do tych istotnych zagadnień, ograniczymy także mogącą wystąpić w przyszłości, konieczność korzystania z rehabilitacji medycznej. Pozwólmy naszym ciałom funkcjonować poprawnie i zdrowo ograniczając ich kontakt z „cichymi zabójcami”, ciesząc się każdym kolejnym dniem.

     

    Rehabilitacja Sosnowiec, W domu lub gabinecie ul.Jagiellońska 11A, tel.539-928-333

     

     

    Zostaw komentarz →

Zostaw komentarz

Cancel reply

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress